Monday, October 26, 2015

Kembali lagi!!!

Keinginan di hati nak jengok blog yang dah lama ditinggalkan ni rupa-rupanya dah setahun tak update story. Bile baca last writeup, erk..masa tu belum bersalin dan sekarang anakku dah nak masuk 11 bulan. Nampak sangat orang yang beranak kecik ni sebuk. Tak ada masa nak menulis blog. Sebenarnya bukan la sebuk tetapi letih. Kena faham, no maid and bukan ada baby aje, lagi 3 orang nak kena uruskan (huby & anak 2 orang). 
Seronok sebenarnya ada baby kecik ni. Walaupun penat dan pernah la diri ni jadi zombie (mlm x tido)- (hanya mereka-mereka yang ada pengalaman ini aje yang faham), itulah pengalaman yang sangat berharga tau. Apa-apa pun, I need a place to write because what i read & learned should be share to others. Bila pikir-pikir balik, ada 3 orang je follower? Lawak la plak. X pe, janji saya menulis dan mengarang. 

Sangat membosankan apabila membaca isu-isu politik negara, Baru-baru ni pembentangan budget 2015, tak ada yang menarik pun. Rasa nak marah pun ada. I dont want to elaborate on details but nothing changed for the past years. Yang makin kaya terus kaya, yang miskin terus la tersepit. Yang paling best, golongan pertengahan masih merasai kesempitan. Nak kata susah tak, nak kata banyak duit pun tak. Cukup-cukup makan. I bet nak saving pun payah. Apa-apa pun, kita ada pilihan untuk itu. Di beri akal & tenaga untuk berusaha. Memang betul rezeki dari Allah, tetapi kalau x berusaha? Kalau usaha & kerja tapi menindas orang lain? Kalau usaha tapi x capai yang dikehendaki? Itu baru Qada' & Qadar namanya. 

Ok la. Now ada tugasan menanti. Revision anak-anak pulak. Minggu exam. Yang itu cerita lain pulak. Tatata...


No comments:

Post a Comment